søndag 17. september 2017

Har vært på "ferie"

Jeg nekter å kalle det ferie uten hermetegn. Fordi det strengt tatt er treningssamling jeg har vært på. Grunnen til at jeg kaller det "ferie" og ikke treningssamling er fordi alle jentene jeg var på tur med kalte det ferie. Ikke "ferie". Ferie. Så da kaller jeg det en mellomting. Ferie skal være avslappende, treningssamling skal ikke være det. Allikevel er det noe mer plikt-aktig knyttet til det å skulle være på treningssamling. Og det vi var på var ikke en plikt. Jeg tok ut fri i form av feriedager, og jeg brukte feriepengene til å finansiere turen. Derfor er det strengt tatt ferie, men med trening på linje med en treningssamling.

Jeg pleier ikke å blogge om hva jeg trener, men noen (les: Henrik aka mr. routine man eating a carrot every day at 2pm) har lovet diverse tredjeparter at det kommer et blogginnlegg om treningssamlingen, så da må jeg nesten lage et. Her følger en oversikt over hva seks mosjonister trener når vi er en uke på "ferie" i Seiser Alm og Livigno, akkompagnert av bildespam. Jeg kunne valgt å skrive i detalj om øktene på en morsom måte, men det gidder jeg ikke. Og så er det viktig for meg å påpeke at jeg ikke er en uke i høyden for å få høydeeffekt - så nørd er jeg ikke. Jeg er der for naturen. Har ikke råd til å stikke tre uker i høyden (som er nødvendig for å få høydeeffekt), og dessuten er jeg ikke god nok til å kunne forsvare det. Bon apetit.

Mandag: Reise til Seiser. 1 time 20 min rolig jogg
Tirsdag: 4 timer 50 min rolig jogg i fjellet
Onsdag: 8x10 min klassisk opp Stelviopasset. 2 time 30 min. Reise til Livigno
Torsdag: I. 2 timer 30 min rolig staking II. 1 time 30 min rolig jogg
Fredag: I. 3 timer 45 min rolig jogg opp på en 3000-meterstopp II. 1 time 45 min oppvarming + staking opp Trepalle. Fraspark = tabu
Lørdag: I. 3 timer rolig jogg II. 1 time basisstyrke
Søndag: I. 5x(5x1min/15 sek) motbakkeintervaller (i2/i3), 1 time 30 min II. 1 time rolig møllejoggings + 2 time rolig ergometersykkel
Mandag: Skulle ha gått rulleski før avreise, men begynte å kjenne antydning til forkjølelse på søndag, dermed ble hvile prioritert

Totalt: ca 26 timer

Post-Italia: Vært sjuskete og sår i halsen, så har kun trent én økt for å se om formen var på plass til Oslo maraton, noe den ikke var. Håper å være klar til å trene igjen i morgen mandag - én uke etter at jeg kom hjem. Frankfurt Marathon next.















 








 

7 kommentarer:

  1. Satan 26 timmar på en vecka! Det får jag knappt in på en månad 🙄 Förstår att ni varit inspirerade med de vyerna. Har bara varit där på vintern men man förstår att det är vackert året om. Typiskt att bli sjuk efter en sån höjdarvecka. Krya på dig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle gjerne også vært der på vinteren. Ingen tvil om at det er to utrolig vakre plasser! Takk for det - formen virker mye bedre og i dag går startskuddet for oppkjøringen til Frankfurt, én uke på etterskudd. Ha en fin uke! :)

      Slett
  2. Fantastisk flott, må dit en gang. Lykke til med forberedelsene til Frankfurt, blir spennende å lese rapport derfra. helt klart en mulig sted å bli BQ! Men kanskje ikke så attraktivt for heiagjengen min (Astrid altså)?

    SvarSlett
  3. Anbefaler absolutt Seiser og Livigno som steder å reise. Ikke nødvendigvis for å trene, men det er også flotte turmuligheter om man vil ta det pent :-) Takk for det! Det var jo du som introduserte meg for BQ, så jeg måtte nesten sjekke det nå og ser at tiden fra NYM i fjor holder som BQ, så da er det vel bare å melde seg på da...? Det må da være andre ting det er mulig å gjøre i Frankfurt for en heiagjeng også? Synes du skal melde deg på, jeg! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir nok uansett ikke i år, men kanskje neste år. Har blitt ekstremt fornuftig på mine gamle dager (var vel på tide) og bygger stein på stein, så ikke noe lenger enn halvmaraton før neste høst tenker jeg. Har forresten bestemt meg for å løpe halv igjen på Stjørdal allerede neste lørdag, så ikke så fornuftig likevel??

      Slett
  4. Hehehe, kanskje ikke så fornuftig allikevel, nei. Men det er vel et tegn på at du hadde en god opplevelse i Oslo, og det er da positivt!

    SvarSlett
  5. Betway App on Google Play - JTM Hub
    It enables bettors to place 대전광역 출장샵 real money wagers on a number of sporting 여수 출장샵 events 이천 출장안마 in their browser, or on 청주 출장마사지 the go. The Betway mobile app is 상주 출장샵 available on Google Play.

    SvarSlett