mandag 21. desember 2015

Mangler motivasjon

Jeg er ikke død. Jeg har bare hatt så mye jobb de siste 15 ukene at bloggeren i meg har vært mer eller mindre død. Den har faktisk vært så død at tanken på å blogge har vært fullstendig fraværende. Derfor har jeg heller ikke dårlig samvittighet, og det er jo fint.

Sånn treningsmessig har jeg vært i en slags uinspirert zombie-tilstand. Jeg har trent, men det har kun vært fordi jeg veit jeg må trene for å få overskudd til å pløye gjennom tårnet av jobb som vokser for hver gang jeg besvarer en epost.

Dagene har sett omtrent sånn her ut:
05:50 - stå opp
06:00 - jogge til jobb
07:30 - jobbejobbejobbejobbejobbejobbelunsj?jobbejobbejobbejobbe
19:30 - hjemme fra jobb fikse litt i leiligheten du vet klesvask og sånn
20:00 - middag
20:30 - broen
21:30 - leggings
05:50 - stå opp
06:00 - jogge til jobb
07.30 - jobbejobbejobbejobbejobbejobbelunsj?jobbejobbejobbejobbe
19:30 - hjemme fra jobb fikse litt i leiligheten du vet klesvask og sånn
20:00 - middag
20:30 - broen
21:30 - leggings
05:50 - osvosvosv

Med andre ord: ikke noe liv.

Den oppvakte leser ser kanskje at jeg kunne ha hentet ut et par timer ekstra av døgnet etter klokka 21:30. Men nei, det kan jeg ikke. Noen av oss trenger MINST, og da mener jeg MINST og aller helst MER ENN åtte/ni timer søvn i døgnet. Det beste er rundt ti timer. Da har jeg det bra. Ti timer søvn, ikke mer enn åtte timer arbeidsdager, overskudd til trening og venner gjør meg til en - ikke for å skryte - likanes og trivelig type.

Sånn har det ikke vært i høst. Jeg har klaget over middels mye, tenkt litt mer enn det som er bra og sitti altfor mye på ræva. Jeg har følt meg litt som det her:


Jeg har i det minste fått sett Broen, da. Og så har jeg mange timer overtid som jeg har tatt ut i avspasering, så nå har jeg 16 dager lang juleferie. Fri>penger, for å si det sånn.

Planene for ferien?
Sove, slappe av, og forhåpentligvis gå masse på ski. Men da må værgudene se å skjerpe seg litt, for sånn som det ser ut nå blir det den mest snøfattige jula på hytta så lenge jeg kan huske.

Jeg har kun gått fire skiturer i vinter. Det tror jeg må være rekord i negativ forstand Det handler ikke om mangel på motivasjon, men som jeg nevnte over: mangel på snø. Faen ass.

Lover å ta meg sammen nå, Nå blir det bra. Nå blir det skikkelig bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar