tirsdag 6. januar 2015

Brannfakkel

Skal jeg lenge ut en brannfakkel? Ja, det skal jeg:

iPhone er noe DRITT.

Sånn. Da var det sagt. It's out there.

Jeg har alltid forholdt meg nøytral i Mac/Apple vs PC/Android-debatten. Gidder ikke sette meg inn i det, liksom. Har hatt Adroid og PC og vært fornøyd med det. Har venner som har Apple og de er fornøyd med det. Fint.

Men nå har jeg fått min tredje iPhone på halvannen måned. Det er ikke fordi jeg vil ha iPhone. Det er fordi det er den telefonen vi har på jobb. Nå er det viktig å skille mellom hva jeg klager på her. Jeg klager ikke på at jeg har jobbtelefon. Jeg klager på Apple generelt og iPhone spesielt. For noe SKVIP.

Omtrent så begeistret er jeg for Apple-produkter:


Her er noen av grunnene til at jeg ikke liker iPhone og Apple.

1. Alle andre mobilprodusenter i verden har gått sammen om å ha samme type lader. Men ikke Apple. Ikke engang Apple-produktene skal ha samme type lader. Ta for eksempel min iPod (den hadde du glemt, ikke sant?) kjøpt i 2009. Jeg har mistet laderen min og kan ikke bruke andre (les:nyere) iPod/iPad-ladere fordi Apple selvfølgelig vil at jeg skal blåse enda mer penger på et merke som er hypa herfra til helvete.

2. iPhone gidder ikke kommunisere på blåtann med andre produkter enn Apple-produkter. Apple er liksom for kult for alt annet. Jeg vil si det er for dust for alt annet.

3. iPhone tåler ikke kulde. Selv om jeg har den i en tjukk vått i drikkebeltet oppå en flaske med varm drikke (ikke lekk) kan jeg verken ringe eller ta bilder med den når jeg tar den fram på skitur fordi det står følgende: "Enheten må kjøles ned før den kan brukes", selv om den er pisskald. En telefon skal tåle å være på tur som ikke er av ekstrem karakter.

4. iPhone har dårlig kamera. Nei, sier du? Jo, det har den. I hvert fall de tre jeg har hatt.

5. Java funker ikke på Mac. Eller gjør det det nå, kanskje?

6. Mac har ikke høyretast. Den er forkledd som noe jeg aldri finner.

7. Apple-produkter er hypa.

Sånn. Godt å lette litt på trykket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar